Credigo – lainaa kaikkiin menoihin
Credigo on Easycreditin rinnalla toimiva lainapalvelu, jonka 500–5000 euron kulutusluotto sopii monenlaiseen tarpeeseen. Credigo on aloittanut toimintansa Ruotsissa vuonna 2006. Yhteensä Pohjoismaissa on ehditty palvella jo reilua 200 000 asiakasta.
Credigo palvelee monia
Credigon asiakkaiden keski-ikä on noin 40 vuotta, mutta asiakkaiden kirjo vaihtelee paljon, ja asiakkaita on eri ikäluokista. Credigolta voivat saada lainaa 20–70-vuotiaat kuluttajat, joiden luottotiedot ovat kunnossa. Credigon laina sopii helppoutensa ja yksinkertaisen hinnoittelunsa ansiosta erilaisiin tarpeisiin ja monenlaisille kohderyhmille. Credigon asiakaskunnan kirjo viestii siitä, että lainaa haetaan monentyyppisiin tarpeisiin. Credigo haluaakin tarjota asiakkailleen apua yllättäviin menoihin ja harkittujen hankintojen tekemiseen.
Credigon lainan hakeminen on helppoa, nopeaa ja täysin turvallista. Lainanhakijan on tunnistauduttava hakemusta lähettäessään verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Tunnistautumisen tarkoituksena on varmistua siitä, että lainahakemuksen takana on oikea henkilö. Sekä Credigo että Easycredit noudattavat samoja käytäntöjä ja seuraavat luotonantoa koskevaa suomalaista lainsäädäntöä. Kumpikin palvelu toimii vastuullisesti ja pyrkii aina varmistamaan, että lainanhakijalla on riittävästi tuloja lainan takaisinmaksua varten. Tarkoituksena on ehkäistä ylivelkaantumista sekä korkeita kuluja, joita esimerkiksi pikalaina voi tuottaa.
Credigo tarjoaa selkeät hinnat
Credigo myöntää lainanhakijoille lainaa 500–5000 euroa. Laina-aika vaihtelee kahden ja kymmenen vuoden välillä, ja lainanhakija voi itse päättää hakemusta täyttäessään, kuinka pitkän maksuajan hän haluaa lainalleen. Pitkä laina-aika takaa pienet kuukausierät.
Credigolla lainan kustannukset koostuvat aina vain pääomalyhennyksistä ja lainan korosta sekä tilinhoitokulusta, jota maksetaan kuukausilyhennyksen yhteydessä. Credigon hinnoittelu on yksinkertaista ja läpinäkyvää. Credigon asiakkaana lyhennät aina lainaasi kuukausittain, ja kuukausilaskut erääntyvät kuukauden 28. päivänä.
Credigon asiakkaana saat laskut sähköpostitse samoin kuin Easycreditiltä. Halutessasi myös Credigo lähettää laskun paperisena kotiisi ilman lisäkustannuksia. Laskutusmuutoksen tekeminen onnistuu Credigon Omat sivut -palvelussa tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.
Credigo tunnetaan sujuvasta asiakaspalvelustaan
Credigon asiakaspalvelu on apunasi arkisin kello 9–20 ja lauantaisin kello 10–18. Sunnuntaisin Credigon asiakaspalvelu on suljettu. Voit kuitenkin tehdä lainahakemuksen milloin tahansa, mutta hakemuksia käsitellään vain lainapalvelun aukioloaikoina. Saat Credigolta rahat tilillesi jopa kymmenessä minuutissa. Credigon asiakaspalvelun aukioloaikojen ulkopuolella lähetetyt lainahakemukset sekä sähköpostit ja muut yhteydenottopyynnöt käsitellään heti seuraavana aukiolopäivänä.
Ota yhteyttä Credigoon seuraavasti:
- Puhelimitse: 09 4272 0663 (ppm/mpm)
- Sähköpostitse: asiakaspalvelu@credigo.fi
- Chat-palvelussa Credigon nettisivuilla
Credigon tavoitteena on palvella asiakkaitaan parhaalla mahdollisella tavalla, ja asiakaspalvelun laatu onkin noussut yhdeksi Credigon tärkeimmäksi arvoksi. Tavoitteena on, että asiakkaamme ovat poikkeuksetta tyytyväisiä asiakaspalveluumme ja Credigon tapaan hoitaa asiakassuhteitaan. Credigon asiakaskyselyn mukaan asiakaspalveluun panostaminen on ollut hedelmällistä, sillä lähes 89 prosenttia kyselyyn vastanneista asiakkaista suosittelisi lainapalvelua ystävälleen. Otamme Credigolla aina mielellämme vastaan vinkkejä, palautetta ja kehitysideoita, sillä haluamme kehittää palveluamme jatkuvasti.
Kenelle Credigon laina sopii?
Credigo myöntää lainaa erityyppisiin hankintoihin, harkittuihin ja yllättäviin menoihin, unelmien toteuttamiseen ja arjen budjetin tasapainottamiseen. Lainaa voivat hakea kaikki 20–70-vuotiaat vakituisesti Suomessa asuvat henkilöt, joiden luottotiedot ovat kunnossa. Saadaksesi lainaa Credigolta, on sinulla oltava suomalainen pankkitili ja matkapuhelinliittymä. Credigo ei myönnä lainaa henkilöille, joilla on luottotiedoissaan maksuhäiriömerkintä.
Credigo arvioi lainahakemuksen jättäneet henkilöt tekemälle heille henkilökohtaisen luottoarvion, ja lainaa myönnetään sen mukaan. Lainahakemus voidaan hyväksyä tai hylätä, mutta voimme mahdollisuuksien mukaan tarjota haettua pienempää lainasummaa. Luottoarvion tarkoituksena on varmistua siitä, että asiakkaan tulot ja maksukäyttäytyminen ovat tasapainossa haettuun lainasummaan nähden. Lainanhakijan etu on Credigolla ensisijaisen tärkeää. Emme halua viedä asiakkaitamme taloudellisiin ongelmiin tai johdattaa ylivelkaantumiseen.
Credigo kehittää palveluitaan jatkuvasti pystyäkseen palvelemaan asiakkaitaan entistäkin paremmin. Lainanantajana velvollisuutemme on huolehtia asiakkaistamme. Lisäksi Credigon tulee varmistaa, että asiakkaat tuntevat olonsa turvalliseksi käyttäessään lainapalvelua. Huolehdimme myös siitä, että yhteydenpito lainapalvelun ja asiakkaiden välillä toimii moitteettomasti.
Credigo, Suomen laki ja vastuullisuus
Credigo on Aluehallintoviraston hyväksymä ja rekisteröimä luotonantaja. Aluehallintovirasto on siis antanut Credigolle luvan myöntää kulutusluottoja Suomessa. Toiminnassaan Credigo noudattaa Suomen lakia sekä kaikkia rahoitus- ja laina-alaa koskevia säädöksiä.
Credigon lainatuotteen todellinen korko on aina alle laissa vaaditun 20 prosentin. Syyskuussa 2019 voimaan astunut laki määrittää kulutusluotoille 20 prosentin korkokaton. Credigolla korko on aina 19,95 prosenttia. Todellinen vuosikorko on laina-ajasta ja -summasta riippuen 25,44–29,35 prosenttia.
Vastuullisena luotonantajana Credigo huolehtii asiakkaidensa yksityisyydestä ja turvallisuudesta ja panostaa asiakaspalveluun. Credigon lainat on hinnoiteltu selkeästi, ja lainan kokonaiskustannukset ovat asiakkaan tiedossa jo ennen lainahakemuksen lähettämistä.
Credigo ottaa asiakkaidensa yksityisyyden vakavasti. Noudatamme tietojen käsittelyssä Suomen henkilötietolakia. Kaikki asiakkailta saatavat tiedot salataan täysin, ja niitä käsittelevillä henkilöillä on vaitiolovelvollisuus. Luovutamme asiakastietoja ulkopuolisille ainoastaan viranomaisten pyynnöstä.
Asiakkaan tunnistamiseen käytämme verkkopankkitunnuksia ja mobiilivarmennetta. Näin varmistamme, että laina menee oikean henkilön nimiin. Asiakkailta tarkistetaan myös luottotiedot ja maksuhäiriöt monista eri rekistereistä. Lisäksi pyrimme varmistamaan, että asiakkaalla on tarpeeksi tuloja lainan takaisinmaksua varten. Tämä kaikki on osa vastuullista luotonantotapaa.
Tietoturva on Credigolla äärimmäisen tärkeää. Huomaathan, että Credigo ei koskaan pyydä asiakkailtaan verkkopankkitunnuksia puhelimitse tai sähköpostin kautta. Älä koskaan luovuta henkilökohtaisia tunnuksiasi kenellekään missään tilanteessa. Myös henkilökohtaisen tietokoneen palomuuri ja tietoturvaohjelmat on syytä pitää aina ajan tasalla.
Credigo ja Easycredit
Credigo ja Easycredit ovat rinnakkain toimivia lainapalveluita, jotka myöntävät asiakkailleen kulutusluottoja 500–5000 eurolla. Yritys lainapalveluiden takana on Northmill Bank AB, filial i Finland, joka on Suomen Finanssivalvonnan valvonnan alaisuudessa.
Credigo ja Easycredit ovat kaksi eri brändiä ja lainapalvelua, vaikka ne kuuluvatkin samaan lainaperheeseen. Voit hakea lainaa ensin Credigolta ja myöhemmin Easycreditiltä – tai toisinpäin – niin, että sinulla on kaksi avointa lainaa samanaikaisesti.
Credigon historiaa
Credigo aloitti toimintansa Suomen lainamarkkinoilla syksyllä 2015, ja se nousi nopeasti suosituksi lainanantajaksi edullisten ja selkeiden lainaehtojensa ansiosta. Credigon laina on aina selkeästi ja yksinkertaisesti hinnoiteltu tuote, ja se on saanut paljon positiivista palautetta myös toimivasta ja asiantuntevasta asiakaspalvelustaan. Toimintavuosiensa aikana Credigo on kehittänyt palveluaan ja pyrkinyt vastaamaan parhaansa mukaan asiakkaidensa toiveisiin. Listasimme alle Credigon kehitystä merkittävien tapahtumien muodossa. Ne kuvaavat lainapalvelun kasvua, kehitystä ja menestystä Suomessa.
Syyskuu 2015 – Ensimmäinen laina myönnetään
Credigo aloitti toimintansa Suomessa ensimmäisen myönnetyn lainan myötä syyskuussa 2015. Credigo lainatuotteineen löysi nopeasti paikkansa laina- ja rahoitusalalla. Suomen selkein kulutusluotto ei sisällä ylimääräisiä kuluja, vaan asiakas maksaa pääomalyhennysten lisäksi ainoastaan korkokuluja.
Tammikuu 2016 – LiveChat käyttöön verkkosivuilla
Credigo palveli asiakkaitaan aluksi puhelimitse ja sähköpostilla. Asiakaspalvelu on tärkeä osa Credigon toimintaa, joten sitä haluttiin kehittää entistä paremmaksi. Muutaman kuukauden kuluttua käyttöön otettiin LiveChat-palvelu, joka mahdollisti pikaviestien lähettämisen asiakaspalvelijoille. Chat-palvelu osoittautui nopeasti suosituksi kanavaksi viestiä asiakaspalvelun kanssa.
Helmikuu 2016 – Lainapalvelun aukioloaikoja laajennetaan
Credigo pidensi aukioloaikojaan palvellaakseen asiakkaitaan entistäkin paremmin. Asiakaspalvelijamme olivat tavoitettavissa puhelimitse, sähköpostilla sekä chat-palvelun kautta arkisin klo 19.00 asti. Viikonloppuisin Credigo oli suljettu, joten lainahakemuksia käsiteltiin ainoastaan arkipäivinä. Nykyään Credigo palvelee asiakkaitaan arkisin ja lauantaisin.
Huhtikuu 2016 – Lainaa maksuvapaalla kuukaudella
Credigo otti lainoissaan käyttöön maksuvapaan kuukauden, minkä ansiosta lainan ensimmäistä eräpäivää voi siirtää kuukaudella eteenpäin. Näin ollen mikäli lainaa hakee esimerkiksi toukokuun alussa ja lainan ensimmäinen laskun eräpäivä olisi 28. toukokuuta, voisi asiakas siirtää lainanlyhennyksen ensimmäisen erän kesäkuun loppuun. Maksuvapaan kuukauden voi kuitenkin halutessaan hyödyntää ainoastaan lainan ensimmäiseen erään.
Toukokuu 2016 – Credigo palvelee asiakkaitaan myös lauantaisin
Asiakkaiden pyynnöstä ja kasvaneen kysynnän vuoksi Credigo laajensi aukioloaikojaan entisestään ja alkoi palvella asiakkaitaan sekä myöntää lainoja myös lauantaisin. Uusien aukioloaikojen myötä lainapalvelu on auki arkisin klo 9.00–20.00 ja lauantaisin klo 10.00–18.00. Sunnuntaisin Credigo on suljettu.
Syyskuu 2016 – Credigo lähettää asiakkailleen mielipidekyselyn
Credigo lähetti asiakkailleen mielipidekyselyn saadakseen palautetta lainapalvelusta ja kehitystoiveita sen parantamiseksi. Asiakkaat saivat arvostella Credigon lainapalvelua useilla eri osa-alueilla. Kyselyn tulokset olivat pääosin positiivisia, mutta kehitettävääkin löytyi.
Marraskuu 2016 – Omat sivut -palvelu asiakkaiden käyttöön
Credigon asiakkailleen lähettämässä mielipidekyselyssä ilmeni, että asiakkaat kaipasivat kirjautumissivua, jonka kautta pääsisi tarkastelemaan omia asiakastietojaan ja esimerkiksi erääntyviä laskuja. Avasimme Omat sivut -palvelun, joka on kehitetty kokonaan asiakkaiden toiveiden pohjalta.
Maaliskuu 2017 – Credigo teettää asiakastyytyväisyyskyselyn
Credigo teetti asiakkailleen toisen asiakastyytyväisyyskyselyn keväällä 2017 tehtyään toivottuja muutoksia edellisen kyselyn pohjalta. Kyselyn perusteella 88,8 prosenttia vastanneista asiakkaista suosittelisi Credigon lainapalvelua ystävälleen. Lisäksi tyytyväisyys asiakaspalveluun oli kysymyksestä riippumatta yli 90 prosenttia.
Huhtikuu 2017 – Credigon chat-palvelu palkitaan
Credigo on alusta alkaen panostanut asiakaspalvelunsa tasoon ja halunnut pitää sen laadukkaana. Credigon chat-palvelun alustana toimiva LiveChat palkitsi asiakaspalvelumme keväällä esimerkillisestä asiakaspalvelusta ja chat-työskentelystä Customer Support Champion -laatumerkillä.
Kesäkuu 2017 - Credigo saa rinnakkaispalvelun
Credigon rinnalle avattiin kesäkuun lopulla uusi lainapalvelu, Easycredit. Rinnakkaispalvelu myöntää 500–5000 euron lainoja pitkällä laina-ajalla. Tämä mahdollistaa lainoille pienet kuukausierät. Voit nyt hakea lainaa samanaikaisesti Credigolta ja Easycreditiltä.